کاوه دهقانپور کارگردان سینما در رابطه مشکلاتی که برای نمایش سقف مات» بوجود آمده بیان کرد: این فیلم مقطع مضاعف کوتاهی در بخش هنر و تجربه نمایش شد، البته بعداز مدتی از ادامه نمایش آن پرهیز کردند و حال با گذشت بیشتراز ۱سال از آن جریان، قرار است در شبکه نمایش خانگی توزیع شود.
او خاطر نشان نمود: متاسفانه هیچ عاملی برای این عمل و بازیهایی که به زیان ما به پایان رسید ارائه ندادند و همگی چیز درحد ابهام مانده برای اثری که پروانه ساخت و نمایش دارااست باقیمانده است.
دهقانپور خاطرنشان کرد: مدام گرفتاری اینجانب این بوده که نظیر دیگر کشورهای پیشرو در سینما از جوانها حمایت شود البته متاسفانه در سینمای ما به غیر از باندبازی و مافیاگری و سرکوب نیروهای مستعد و برنا چیزی نمی بینیم و سعی کردنهای حرفهای و صحیح تضمینی برای ادامه خط مش نیست.
او خاطر نشان کرد: تحت عنوان مثال بعداز سالیان فعالیت کردن هنگامی فیلمنامهای را به دفتر کار تنظیم کنندهای ارائه میدهید به شما میگویند برو و سرمایه مهیا کن و اینجانب نیز کارت تهیه و تنظیم کنندگی ام را می دهم و ساخت را آغاز میکنیم. این چه سینمایی است؟ در شرایطیکه اینجانب سرمایه داشتم یا این که میتوانستم آماده کنم که تهیه و تنظیم کننده دوچندان است! پس هنر، تجربیات و کارنامه ام چه سودی برای اینجانب دارد؟ چرا نسل مارا اینچنین سرکوب میکنید؟
یا این که سرمایه جمع کن یا این که نوید محمدزاده را بیاور!
کارگردان فیلم طمع اضافه کرد: هنگامی اتفاقات را کنار نیز میچینیم بهاین فیض میرسیم که تنها برخیها می بایست فعالیت نمایند و رابطهها منجر فعال شدن یا این که عدم کار عدهای میگردد. نوید محمدزاده هنرپیشه زیاد خیر است، البته چرا سینمای ما نباید مثل محمدزادهها را کشف و معرفی کند؟ مگر این هنرپیشه چقدر می تواند کارکترهای متفاوت بازی نماید که تا این حد به وی توصیه میدهند؟ مقولهای که میتواند به خویش این هنرپیشه نیز لطمه سنگینی بزند! تحت عنوان مثال در یک دفتر کار برای ساخت فیلمم رفتم گفتند یا این که نوید محمدزاده را بیاور و یا این که سرمایه مهیا کن، حقیقتا این چه صحبتی است و چرا سینما بهاین جا رسیده است؟
او خاطر نشان نمود: از طرفی جریان پولشویی که با چشمهای خودم نمونههای آن را چشم ام لطمه بزرگی به سینما وارد نموده است و اکثری از مشکلات کنونی بهاین جریان ربط پیدا می کند. اینجانب حدود بیست فیلم کوتاه و بلند عمل کرده ام و در تعدادی فستیوال میان المللی کاندید شدم، اما چرا امثال اینجانب نباید به خاطر عدهای یگانه که قرار است مدام چشم شوند، برای مرزوبوم خودمان عمل کنیم و چشم شویم؟
این کارگردان تیتر کرد: مدام میدانستم و چشم بودم رابطهها بر ضابطهها حکم فرماست، ولی هیچ زمان مشغول آن نشدم تا جایی که دامن منرا نیز گرفت و حقیقتا طاقتم به تنگ آمده است زیرا چه بسا با داشتن پروانه ساخت و نمایش، نشان دادند کاری که میخواهند می توانند انجام دهند. واقعه تلخ دیگر این که کارگردانی ( گربه سیاه ( را از چنگم در آوردند و نیتی اینجانب از سرمایه گذار است، زیرا با وی قرارداد داشتم.
او خاطر نشان نمود: اینقدر فضای ساخت و عمل در سینما آلوده و کثیف شده که بعضی مواقع دلم میخواهد کنار بکشم، البته نمیتوانم، زیرا اینجانب نوپا سینما هستم و قدمت و معاش ام را در اینجا گذاشتم و رشته دیگری نیز بلد نیستم. متاسفانه وزارت ارشادوراهنمایی و منزل سینما نیز جای این که طرف حق و اشخاص تحت گروه شان را بگیرند از آدمهای خودشان و خارج از تیم سینما حمایت میکنند.
دهقانپور اعلام کرد: امیدوارم موقعیت سینما رو به بهبودی برود و فرقی فی مابین آدمها نهاده نشود.
او در رابطه جدیدترین کار خویش توضیح بخشید: فیلم سینمایی گی» را با زمینه مساله و مشکلات اجتماعی میسازم، حمید یونسی و حسن وارسته نویسندگان آن میباشند و لوکیشنها در شمال جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
گفتنی است کاوه دهقانپور قبلا کارگردانی فیلم هایی، زیرا جورچین، تیرگی، طوقی، ایشتیویگو، مکان، یک شب سیاه، آسیب بسته، طمع، دست دوران و . . . را انجام داده است.
منبع: سینما ایران
انتقاد اسکورسیزی از سینمای هالیوود
,او خاطر ,نشان ,فیلم ,سینما ,محمدزاده ,او خاطر نشان ,نشان نمود ,که نوید محمدزاده ,این که نوید ,
درباره این سایت